Maren Ehrhardt
Dr. med.
Maren Ehrhardt
  • Stellvertretende Institutsdirektorin
  • Fachärztin für Allgemeinmedizin
Arbeitsbereich

Standort

W37 , 5. Etage
Sprachen
Deutsch (Muttersprache)
Englisch

Fachgebiete

Tätigkeitsschwerpunkte

Publikationen

2023

Prüfen in der Allgemeinmedizin – Staatsexamina im ambulanten hausärztlichen Setting
Demmer I, Schneider A, Selgert L, Brünahl C, Baum E, Bergmann A, Ehrhardt M, Streitlein-Böhme I, Hummers E, Jünger J
GESUNDHEITSWESEN. 2023;85(3):203-208.

2022

How good are medical students at communicating risk? An implementation study at three German medical schools
Groene O, Bergelt C, Ehrhardt M
PATIENT EDUC COUNS. 2022;105(1):128-135.

Attitude and communication skills of German medical students
Groene O, Ehrhardt M, Bergelt C
BMC RES NOTES. 2022;15(1):11.

Associations between communication OSCE performance and admission interviews in medical education
Groene O, Mielke I, Knorr M, Ehrhardt M, Bergelt C
PATIENT EDUC COUNS. 2022;105(7):2270 - 2275.

Allergien
Muche-Borowski C, Ehrhardt M
2022. Allgemeinmedizin. Chenot J, Scherer M (Hrsg.). 1. Aufl. München: Elsevier GmbH, 551-557.

Urininkontinenz
Strauß A, Ehrhardt M
2022. Allgemeinmedizin. Chenot , Scherer M (Hrsg.). 1. Aufl. München: Elsevier GmbH, 411-419.

2020

Didactic qualification of teaching staff in primary care medicine - a position paper of the Primary Care Committee of the Society for Medical Education
Böhme K, Streitlein-Böhme I, Baum E, Vollmar H, Gulich M, Ehrhardt M, Fehr F, Huenges B, Woestmann B, Jendyk R
GMS J MED EDU. 2020;37(5):Doc53.

2019

Entrustable Professional Activities in final year undergraduate medical training - advancement of the final year training logbook in Germany
Berberat P, Rotthoff T, Baerwald C, Ehrhardt M, Huenges B, Johannink J, Narciss E, Obertacke U, Peters H, Kadmon M
GMS J MED EDU. 2019;36(6):Doc70.

Implementing a logbook on entrustable professional activities in the final year of undergraduate medical education in Germany - a multicentric pilot study
Schick K, Eissner A, Wijnen-Meijer M, Johannink J, Huenges B, Ehrhardt M, Kadmon M, Berberat P, Rotthoff T
GMS J MED EDU. 2019;36(6):Doc69.

2018

Erfolgskriterien zur Evaluation der Mentoringprogramme der Kompetenzzentren Weiterbildung Allgemeinmedizin: Überlegungen am Beispiel Hamburg
Eisele M, Bussche van den H, Kloppe T, Broermann M, Messemaker A, Oltrogge J, Ehrhardt M, Scherer M
ZFA Z Allg Med. 2018;94(10):412-418.

Validity evidence for the Hamburg multiple mini-interview
Knorr M, Schwibbe A, Ehrhardt M, Lackamp J, Zimmermann S, Hampe W
BMC MED EDUC. 2018;18(1):106.

Influences on students' empathy in medical education an exploratory interview study with medical students in their third and last year
Pohontsch N, Stark A, Ehrhardt M, Kötter T, Scherer M
BMC MED EDUC. 2018;18(1):231.

2017

Post-mortem external examination competence, education and accuracy of general practitioners in a metropolitan area
Schröder A, Wilmes S, Sehner S, Ehrhardt M, Kaduszkiewicz H, Anders S
INT J LEGAL MED. 2017;131(6):1701-1706.

2014

Förderung des allgemeinmedizinischen Nachwuchses: Initiativen in der universitären Ausbildung von Medizinstudierenden
Blozik E, Ehrhardt M, Scherer M
BUNDESGESUNDHEITSBLA. 2014;57(7):892-902.

2013

Can a brief two-hour interdisciplinary communication skills training be successful in undergraduate medical education?
Bachmann C, Barzel A, Roschlaub S, Ehrhardt M, Scherer M
PATIENT EDUC COUNS. 2013;93(2):298-305.

Musterlogbuch für das Praktische Jahr Allgemeinmedizin
Ehrhardt M
2013. Musterlogbuch für das Praktische Jahr Allgemeinmedizin. Frankfurt: DEGAM Deutsche Gesellschaft für Allgemeinmedizin, .

General practitioners and managing domestic violence: results of a qualitative study in Germany
Kohler S, Höhne A, Ehrhardt M, Artus J, Seifert D, Anders S
J FORENSIC LEG MED. 2013;20(6):732-5.

1999

Der Bedarf an Rehamaßnahmen aus allgemeinärztlicher Sicht
Lachmann A, Bussche van den H, Dunkelberg S, Ehrhardt M
REHABILITATION. 1999;38 Suppl 2:S148-53.

Letzte Aktualisierung aus dem FIS: 19.03.2024 - 00:42 Uhr